Skip to main content

Příběh o tom, jak se ZAMĚSTNANCI stávají KONKURENTY 😳

19. prosinec 2022

Tento příběh se odehrál v naší firmě za 15 let již čtyřikrát a proto si troufám dát do placu komentář. Věřím, že je to natolik choulostivé téma, které si zaslouží rozebrat 🙂

Mnoho podnikatelů bere tuto situaci jako drzost, křivdu, Armagedon nebo hezky česky „sviňárnu“. Nebudu zastírat, že i já jsem tento pocit kdysi poprvé měl. Nejsme vůbec originální … i náš první případ byl z řad kamarádů, kterého jsme do firmy přivedli.

S každým dalším případem získáváte více nadhledu a klidu. Nebo je to spíše tím, že má člověk více zkušeností? Těžko říct, ale moje postoje a doporučení jsou následující:

1) Nebojujte s tím. Berte to jako součást života. Kdyby se toto nedělo, nevznikaly by nové firmy. A to přece všichni chceme, nebo ne ?

2) Nebuďte paranoidní. Zcizit se dá v podnikání vše, kromě Vašich myšlenek a nápadů. Myslím, že to řekl Jobs, ale to není podstatné.
Podstatné je, že každá firma musí inovovat a neustále vylepšovat postupy a procesy. Ti co od vás odešli musí najednou spoléhat na svou hlavu, svoje nápady a myšlenky. 💡 Už nemají přístup k těm Vaším.

3) Nebuďte kopií, ale originálem. Pokud Vás někdo kopíruje, je to stále jen kopie, která reaguje na Vás. To by Vás mělo těšit, nikoliv vytáčet.

4) Buďte na sebe hrdí. Evidentně jste dokázali něco, co se jiným líbí. Myslí si, že to děláte dobře a dá se na tom skvěle vydělat.💰🙂
Čím více lidí si v této republice zkusí podnikat, tím lépe. Dodnes vím, jaké to je, pracovat čtyři noční směny po sobě. Manželka Ála nikdy nezapomene, jak jsem jí vyzvedl v 16:00 hod. v bance, kde pracovala a společně jsme jeli pracovat do Plzně, návrat do postele ve 3:00 hod. a ráno opět do práce. 😤

5) Nikdy se nesnažte před zákazníky o jízlivý komentář. Proč byste to vlastně dělali? Obhajovali se ? Pomlouvali? Dělali jiným reklamu?
Že se Vás někdo na toto téma může zeptat, je jasné. Spíše je to ale pro klienty zajímavé z té bulvární stránky. Vy jste ale přece profíci a mluvíte s klienty o sobě.

6) Pracujte na sobě. Každá firma dokáže vyrůst jen do té velikosti, do které dokáže vyrůst její zakladatel. Slova Tomáše Baťi jsou více než pravdivá. Kam dokážete vyrůst Vy, to je čistě na Vás. 📚

J.A.Clean je jedničkou na trhu. V tomto roce bude náš růst ve značení skvělých 40%. Je to i díky konkurenci, která nás nenechává spát a nutí nás být stále lepší. Díky za to, že jste tady s námi. 😉

Jiří Janouš, JAClean

J. A. CLEAN spol. s r.o.

Pavlovice 88 (u Vlašimi)
+420 725 446 692
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pobočka Brno
Zábrdovická 872/9, 615 00 Brno - Židenice

IČ: 24736554
DIČ: CZ24736554
Datová schránka: t63ugk8.