Kariéra aktuálně: hledáme posily do našeho týmu, více informací ZDE

Deník podnikatele, který se rozhodl dobýt Německo … A jeho tři rady …

Rok 2016. „Pane Janouši, německé vedení u nás vidělo vaše značení podlah a chtěli by nabídku na provoz v Burgebrachu“.

Tenkrát to bylo poprvé, naše práce „doma“ zaujala německé vedení. Vyrazil jsem do Burgebrachu s očekáváním, co světoborného tam uvidím. Zbytečná obava a až moc velký respekt. Překvapilo mě to, ale námi označené české provozy měly značení na výrazně vyšší úrovni. Teď už ho mají i provozy v Burgebrachu J

Rok 2017. Aktivně začínáme oslovovat německé potenciální zákazníky ve větším měřítku. Reference jsou základ a naši západní sousedé mají jednoduchý vkus. Vysokou kvalitu a profesionalitu považují za samozřejmost. Němci jsou také skvělí obchodníci a mají velmi dobře zmapovanou cenovou úroveň služeb. Přestože máme samozřejmě výrazně vyšší náklady na zakázky, jsme pro tamní trh velmi zajímavým hráčem.

Rok 2019. Asi zlomový rok, poprvé realizujeme více než 10 zakázek v Německu. Zpětná odezva na naší práce je velmi dobrá.

Rok 2020. Dopady COVIDu se projevují a naše aktivity v Německu musíme utlumit. Přesto se odehraje zásadní věc. Poprvé realizujeme zakázku pro německou společnost, která se zabývá také značením pro průmysl a logistiku, ale zcela jiného typu. Jejich první pozitivní zkušenost s naší prací je důležitá.

Rok 2021. Po covidové závoře si nelze nevšimnout jedné pozitivní věci. Neznačíme podlahy pro mnoho nových zákazníků, ale oslovují nás ti, pro které jsme již značení prováděli. Stále platí, že nejlepší reklama je spokojený zákazník, který se k Vám vrací.

Rok 2022. Je srpen a máme za sebou / před sebou nejvyšší počet i objem zakázek v Německu. Oproti předchozím letům je viditelný skokový posun. Se zmíněnou partnerskou firmou řešíme několik projektů, jeden z nich se týká například značení provozů 180ti poboček po celém Německu … Výzva …



Kdybych čelil otázce „Jaké je Vaše doporučení pro vstup a působení v Německu pro českou firmu?“, měl bych tyto tři rady:

a) Nebojte se Německa, pokud víte, že něco umíte.

b) Neočekávejte, že úspěch přijde ihned. Německo je běh na dlouhou trať a obchod není Usain Bolt, ale spíše Emil Zátopek.

c) Nemyslete si, že stačí perfektní web v němčině a německé telefonní číslo. To jsou podmínky nutné, nikoliv však dostačující.



Jiří Janouš

J. A. CLEAN spol. s r.o.

Pavlovice 88 (u Vlašimi)
+420 725 446 692
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

IČ: 24736554
DIČ: CZ24736554
Datová schránka: t63ugk8.

J. A. CLEAN spol. s r.o. - Copyright © - created by Weboo Marketing & Technology | Zásady cookies